Pages

Monday, February 14, 2011

..Silent please..

"Silent is gold". Ni yg aku baca dlm bilik mu'az..heh..tp aku tedetik nak tulis pasal silent ni bkn sbb aku terbc mu'az nye pon..heh.. tp btl kn diam itu perlu,sgt perlu...aku terdetik nak tulis bila aku terima one important lesson today dari dia...Thank You!~ :)

Silent can be good or bad...but the exact n true thing is SILENT IS BETTER.. kita perlu diam pada certain2 keadaan je... bile kne marah ke kne tegur ke, better kte diam..itu yg terbaik..kalau kite menjawab or lawan, mestila jadi gaduh kn? kan tak baik tuh...even mcm mana pon kte geram ke bengang ke, diamlah...dgn diam tu hati kan tenang..kalau tak jugak, beter amek wudhu'..itu lagi bagus...Si dia pon cakap: "Sometimes it is better to remain silent."  Bila kte diam, one thing kte da develop SABAR.. this is the best thing we should have...


tapi........................


Ada benda gak kita tak perlu diam..Bila kita ade terasa hati ke better kte suarakan dgn hemahnye kpd org tu..selalunye ckp terus terang org sng nak terima dr asek nak ckp belakang je kn..tp kalau kte npk die mcm emo je dgn ape kte ckp, better kte minta maap..itu lg baik dari keruhkan keadaan je kn..the other thing, if simpan aje dlm hati ape kte rase, lama2 ati pon luka berdarah, da payah nak sembuh lak kn...


jadi.......................


selalu MUHASABAH DIRI.. coz kdg2 kte tak sedar ape bende kte wat, kte ckp dgn org sekeliling yg kita sayang.. ^_^

1 comment:

  1. Hai...
    saya suka lagu bleg awak.....
    Singgah seketika di laman saya dan klik2 iklan yg ada..
    sama maju dgn blog...
    Salam perkenalan

    ReplyDelete