Pages

Friday, June 3, 2011

Macam-macam ragam

Semua inginkan hidup ni manis macam gula
 -Before-
"Dgn siapa saya bercakap ni ya... encik nama??" (dengan cepatnya memotong..) "Dr..Dr......" (Fuuuhhhh!!)

 -During-
"Awak tau x awk keja skrg ni buruh kasar aje, kita pon ada buruh kasar di bawah tuh.. Saya tak dapat nak tolong awak, dah awak yang pilih nak kerja macam tu skrg..n saya tak minat ngan awak (dgn terang2an mengcancel borang aku di hadapannye)...bla bla blaaaa"

Haa...itu ialah kata-kata dari seorang yang berpangkat besar, i guess! Ni one of dialog aku p interbiu for kerja minggu lepas.. Setakat ni adala juga aku p interbiu dalam 4,5 kali jugala.. Then, still tak dapat kerja n aku decide nak wat part-time sementara tak dapat kerja tetap lagi. Tapi. dia plak persoalkan lebih nape aku decide nak wat part-time, sbg "buruh kasar".. Huhu, memang sabor ajala!~

So, bila kena gtu agak tersentapla juga. Tak tau napa ada org yg gtu skrg. Aku kerja kat kedai buku kot, kerja mulia. Kerja kan ibadah. Ada beza ke orang bawahan ngan orang atas. Yes! Mungkin beza dari pangkat n lain2. Tapi, orang atas takkan berjaya tanpa orang bawah juga. Betul kan?? :D

After that, aku pun decide hold dulu nak cari kerja. Bukan maksud aku cerewet ke apa, tp tgk juga pada environment sume camne la juga. N i have plan to do.. Heh.. Banyak sgt plannye dalam kepala ni. :P


Lesson: Belajar untuk sentiasa menghadapi ragam manusia kerna lain orang kan lain ragam. Mksudnya banyakkanlah SABAR N juga janganlah merendah2 kan orang lain. As long as we did a good work n enjoy. why not, right? :)




*niat dalam apa jua dilakukan, sure Dia akan bantu permudahkan segalanya. :)




No comments:

Post a Comment